A fost odată în Transilvania (2007)


A fost odata in Transilvania

Film Documentar 
Anul: 2007, 
Durata: 30 min
Regizor: Manuela Morar
Producator: Hyperion University

În noaptea de 13 spre 14 septembrie 1940, trupe ale regimentul 201 motorizat Budapesta, împreună cu unii localnici maghiari şi cu membri ai organizaţiei Nemzetőrség (“Straja naţiunii”) au declanşat un holocaust în comuna Ip din judeţul Sălaj, precedat de torturi şi violuri.

MuzeulRefugiatilor.eu
55 Responses
  1. Anonim Says:

    Acest documentar a fost foarte interesant.M-a deranjat foarte mult sunt roman si urasc unguri.Dorest moarte in chinuri tuturor ungurilor de pe lumea asta pentru ce au facut.in zilele noastre ne conduc unguri ministru la sanatate ii un ungur la CULTURA ii chelemen hunor un ungur borat nu mai continui.... MOARTE UNGURILOR


  2. Olteanul Says:

    Esti un idiot ignorant, cu nimic mai prejos de hortistii care au comis crimele din 1940 in Ip.

    Crezi ca toti nemtii trebuie omorati pentru crimele imporiva evreilor?
    Italienii - exterminati din cauza lui Mussolini?
    Americanii - stersi de pe fata pamantului din cauza Hiroshimei?
    Chinezii - vinovati printre altele de Tiananmen (1989)?

    As putea continua cu fiecare natie de pe pamant, chiar si cu romanii...
    Dar la ce folos?

    Am privilegiul sa traiesc intr-o tara care respecta multiculturalismul, diferentele etnice si religoase.
    Aici este promovata ACCEPTAREA diferentelor dintre un individ si altul!

    In plus fata de privilegiul de mai sus, nu trebuie sa respir acelasi aer cu tine, imbecilule!


  3. Anonim Says:

    Multiculturalismul poate fi respectat numai daca functioneaza la parametri acceptabili si in Romania nu functioneaza.
    Hai sa fim seriosi,cu ce ne-a ajutat faptul ca avem o minoritate etnica in Romania?
    Mai ales ungurii care nu au ajuns sa fie decit o problema pentru ei si pentru cei din jurul lor si sustin acest comentariu cu dosarul istoric,cultural si politic.


  4. Olteanul Says:

    "Multiculturalismul poate fi respectat numai daca functioneaza la parametri acceptabili si in Romania nu functioneaza."

    Totul functioneaza (inclusiv multiculturalismul) intr-o tara in care exista legi care sunt aplicate si respectate. Masele - cei multi, vorba vornicului Motoc - respecta legile, fie ca sunt, sau nu deacord cu ele. Dar, ca sa existe legi, poporul respectiv trebuie sa aiba o educatie cu privire la democratie. Trebuie sa stie sa-si aleaga conducatorii... Oricum acest subiect este mult prea vast ca sa fie dezbatut aici, si nu are nici o legatura cu documentarul (impresionant de altfel) de mai sus.

    "Hai sa fim seriosi,cu ce ne-a ajutat faptul ca avem o minoritate etnica in Romania?"

    Aici ai pus punctul pe "i". Din cauza unei companii de soldati unguri (din Ungaria) care au comis niste crime oribile acum 60 de ani, ce ar fi sa epuram etnic cateva milioane de conationali (din Romania) de etnie maghiara. Hai sa o punem de un Auschwitz, sau macar de un Kosovo, si sa scapam lumea de "problema" asta.
    ... Stai putin, ce ne facem cu germanii? Aha... astia au fost cuminti si au cam plecat din Romania, dupa "revolutie". S-au dus in Germania lor...
    ... Dar cu celelalte 16 minoritati din Romania (recunoscute oficial), ce ne facem?
    Cum am putea face sa ramanem "numai noi romanii" in tarisoara noastra? O natie de romani, pentru Romania! Ar putea deveni un slogan de succes!

    Stai putin, mai avem o problema... Oare e in regula sa-i numim romani si pe olteni, si pe moldoveni? Dar pe ardeleni? Din punct de vedere istoric, ardelenii au fost mai mult timp fie ocupati de alte natii, fie "de capul lor", si mai putin timp uniti cu "patria muma"... Nu stiu ce "dosar istoric" ai tu, as fi interesat sa-l citesc si eu!

    Vis a vis de "dosarul cultural", nu stiu cu exactitate la ce te referi. Personalitati ale culturii de origine maghiara, din Ungaria sau din Romania? Exista destul de multi oameni de cultura (scriitori, compozitori, pictori) si intr-o parte si alta, cu nimic mai prejos decat romanii. Nu cred ca e cazul sa intram intr-o polemica de genul "copilul meu e mai frumos si mai destept"!

    Despre "dosarul politic" iar nu prea inteleg la ce te referi... Politica actuala? Cea din "epoca de aur"? Politica de dinainte de primul razboi mondial?

    ...Hai sa fim seriosi...


  5. Anonim Says:

    .....aveti dreptate ,toti romanii trebuie sa vada acest film.Olteanul care comenteaza nu este roman(evreu ,ungur sau ambele).Ungurii au continuat si in perioada comunista crimele contra noastra.Fratele meu RADU a fost ucis pe santier(1948-Bumbesti-Livezeni)de 2 unguri ptr.ca era roman.Comunistii unguri au anuntat moarte lui dupa doua luni ca accident spunand ca cei doi "le-a scapat pikamarul(perforatorul da stanca) din mana.Dupa 10 ani(in '58) participam la construire unor noi si moderne hale a "Uzinelor de Fier VLAHITA",un tanar dela noi roman a fost ucis pt.ca s-a indragostit de o tanara unguroica..Seara la carciuma se laudau ca:,,o sa facem pod de romani daca se mai intampla"...MOARTE UNGURILOR si celorlalte NATIONALITATI CRIMINALE care I_SI BAT JOC DE POPORUL ROMAN.Referitor la evreii din GERMANIA (din '80 locuiesc aici)le-au turuit gura zeci de ani despre crimele comiseasupra lor,la un moment dat NEMTII au zis GATA ! asta este TARA NOASTRA !...s-au oprit se spune si se arata(la TV) mai rar,dar nu chiar deloc si EVREII au plantat in trotuare placi mici (8x8cm) de alama cu numele celor deportati s-au executati ,din fata locuintelor lor.ACEST EXEMPLU TREBUIE DE URMAT CI IN ROMANIA.Bine inteles ca in randurile COMUNISTILOR si a NAZISTILOR erau destui EVREI SIONISTI care si-au sacrifict neamul lor pentru a prafita mai tarziu.Ei sunt infiltrati in toate structurile lumii,provoaca si ucid si acum(Turnurile din USA si altele) CRIZA este provocata tot de EVREI si nu este reala pana acum nimeni din CEI forte BOGATI nu S-AU ARUNCAT DELA ETAJ ca INAINTE "NU AU MUSCAT" CRIZA ESTE NUMAI INPOTRIVA SARACILOR.O dovada ca nu sunt ROMANI ADERVARATI LA CONDUCEREA TARII veti obsera ca EI TOTI TIN CONTURILE VALUTARE IN ALTE TARI. LOVITURA DE STAT intitulata REVOLUTIE nu se realiza daca cei care au COMANDAT-O nu le promitea UCIGASILOR RASPLATA PERMANENTA DUPA PRELUAREA PUTERII .A FOST SI ESTE O AFACERE.Au ucis oameni nevinovati ca sa aibe EI si FAMILIILE LOR un TRAI BOGAT pt.TOTI URMASII LOR.Nimeni nu manipuleaza popoare mai bine ca SIONISTII,Vezi domnule cum te face ,,evreul asta UNGUR" IMBECIL IN TARA TA ,oare ar avea curaj in GERMANIA ? Iar acum acestui "Olteanul" forte bine documentat in multe (e adevarat ce spun) IL ROG poate sa-l AJUTE SI ALTI EVREI sa ne dea arate o LISTA CU TOTI EVREII CARE AU LUCRAT SI ALTII CARE CONTINUA SA LUCREZE IN MINELE DIN ROMANIA (nu la birouri)


  6. Olteanul Says:

    Domnule "Anonim" numarul 3,
    Am citit cu interes comentariul dumneavoastra, chiar de mai multe ori ca pot intelege punctul dumneavoastra de vedere. Pentru mine este destul de greu (poate pentru faptul ca sunt evreu ungur si nu inteleg limba romana, cel putin cea scrisa de dumneavoastra)!

    O sa incep cu cateva recomandari umile:

    1. In partea stanga a tastaurii (placa cu litere pe care o folositi ca sa transmiteti mesajul dumneavoasta intelept) exista un buton care se numeste CapsLock. Acest buton este folosit pentru a scrie cu majuscule. In orice mesaj electronic, scrierea cu majuscule reprezinta "vorbire pe un ton foarte ridicat, tipat, urlet". Pe viitor, incercati sa nu mai folositi acest buton, deoarece noi oamenii, ne deosebim de maimutele urlatoare (suntem considerati animale superioare). Noi ne exprimam punctul de vedere, iar uneori incercam sa-l impunem prin puterea argumentului logic, nu prin urlete.

    2. Atunci cand incercati sa va impartasiti vasta dumneavostra inteligenta, prin intermediul scrisului, cititi de cateva ori ce ati scris, sau mai bine rugati un prieten sa citeasca si sa va corecteze greselile de ortografice, ortoepice si de punctuatie. Astfel textul redactat de dumneavoasta, ar putea avea valoare si pentru altii.


  7. Olteanul Says:

    Acum o sa incerc sa fac o traducere si un comentariu in acelasi timp a celor scrise de dumneavoastra...

    ".....aveti dreptate ,toti romanii trebuie sa vada acest film."

    Nimeni nu contesta faptul ca documentarul trebuie vizionat. Important e ce intelegem din el!

    "Olteanul care comenteaza nu este roman(evreu ,ungur sau ambele)."

    Aici nu pot decat sa va intreb de unde stiti, desi am doua variante:
    A. Ati fost in vizita la Mama Omida (o ghicitoare faimoasa din Romania)
    sau
    B. Ati lucrat la cooperativa "Ochiul si Urechea" (baietii cu ochi albastri din perioada ceausista).
    Tind sa cred ca "B" este varianta corecta si o sa va demonstrez mai tarziu.

    "Ungurii au continuat si in perioada comunista crimele contra noastra.Fratele meu RADU a fost ucis pe santier(1948-Bumbesti-Livezeni)de 2 unguri ptr.ca era roman.Comunistii unguri au anuntat moarte lui dupa doua luni ca accident spunand ca cei doi "le-a scapat pikamarul(perforatorul da stanca) din mana."

    Imi pare rau pentru fratele dumneavoastra, dar din nou, nu faceti decat sa intariti cele spuse de mine mai sus. Adica, din cauza unui, sau catorva indivizi, caracterizam o natie intreaga. Nu face sens si nu are nici o logica. Exista criminali printre toate natiile din lume, la fel cum exista si idioti si imbecili. Nu putem spune ca intreaga natie e compusa din criminali, idioti sau imbecili. Aici fac o paranteza si incerc sa-l citez pe Silviu Brucan (un alt evreu ungur) care prin anii 90 a afirmat ca romanii sunt un popor de "stupid people", adica oameni stupizi, in proportie de 90%. Evident, contextul era altul...


  8. Olteanul Says:

    "Dupa 10 ani(in '58) participam la construire unor noi si moderne hale a "Uzinelor de Fier VLAHITA",un tanar dela noi roman a fost ucis pt.ca s-a indragostit de o tanara unguroica..Seara la carciuma se laudau ca:,,o sa facem pod de romani daca se mai intampla"..."

    Aici pot sa vin si eu cu un exemplu, petrecut in Romania, judetul Sibiu, mai precis in Maginimea Sibiului (o zona locuita de ciobani romani).
    In urma cu vreo 25-30 de ani, un tanar roman, ofiter de armata, se indragosteste de fata unui cioban. Toate bune si frumoase, numai ca tanarul nu era din partea locului, iar rudele fetei nu erau de acord ca ea sa se marite cu un venetic. Asa ca l-au omorat in bataie (la propiu, nu la figurat) pe ofiter. Oare pentru asta ar trebui sa strigam sus si tare "moarte ciobanilor"? Cine ne mai vinde branza?

    Tot din paragraful de mai sus, inteleg ca prin '58 ati lucrat la Vlahita. Un pic mai jos, afirmati ca locuiti din '80 in Germania. Prin deductie, atunci cand ati parasit Romania, aveati 40-50 de ani. Aici revin la varianta "B" de mai sus. Cine putea pleca din tara in '80 spre vest?
    Raspunsul numarul 1: un tanar dornic de aventura, care isi risca viata, trecand ilegal frontiera, sau
    Raspunsul numarul 2: un lucrator de la cooperativa "Ochiul si Urechea".
    Tind sa cred ca 2 este raspunsul corect si astfel aveti acces la dosarul meu si puteti sa afirmati cu tarie ca sunt evreu ungur.

    Mai jos instigati din nou la omor, ca si imbecilul din primul articol. In orice tara civilizata din lumea asta (iar Germania e o tara civilizata) un individ merge la puscarie pentru instigare la omor. Nu va faceti grji, pe internet se poate gasi adresa de unde scrieti, iar dumneavoastra puteti fi identificat, daca cineva are interesul sa o faca.

    Apoi bateti campii despre evrei si folositi un termen pe care nu il cunoasteti.
    Sionist, domnul meu, este adeptul unei miscari nationaliste de la sfarsitul secolului XIX (19 in cazul in care nu cunoasteti numeralele romane), prin care evreii cautau sa-si formeze o tara. Putem spune ca miscarea Zionista a fost unul din factorii care au dus la formarea statului Israel.

    Finalul comentariului dumneavostra este asa de deplorabil, incat nu o sa imi pierd timpul sa-l mai comentez.

    Desteapta-te romane! - Referire la imnul compus de Anton Pann si interpretat pentru prima data in localitatea unde am copilarit, ghici unde?


  9. Anonim Says:

    ....domnule ,sunt Anonimul-3,..dumneata m-ai facut sa-mi fie frica sa scriu s-au sa-mi spun parerea.As vrea sa comunic cu Dv. mai mult,dar poate cu intreruperi ,pt.ca eu am primit o condamnare(la domiciliu)pe tot restul vietii (din vina mea),.Este adevarat ce spuneti,nu prea o am cu scrisul,Computerul n-ul am pt.a profesa politica,i-mi tine de urat ,si mai am legatura cu colegi din RO care mai respira inca,multi au plecatspre alta Inparatie.Cand scriu bat cu un deget.Daca v-a supara comunicarea mea ,ma retrag si i-mi cer scuze.Nu stiu cum sa va dau adresa fara sa o vada si altii.Ceace numiti instigare (nu ma scuz de frica-ma traduc pe mine) la moarte din partea mea este impulsul spontan cand aud ce indura romanii.Am intradevar ochii albastrii,nascut acolo unde se bate harta in cui,,partea dreapta,, in orasul unde s-a nascut :ghici cine...Nu am fost inscris la,,Ochil si Urechea,, dar cind aud de umilinta romanilor trec la,,Dinte pt.Dinte si Ochi pt.Ochi,,Am avut mare noroc ca n-am facut armata ca l-as fi inpuscat pe cel care m-ar fi umilit,indiferent nationalitatea.Plecatul spre Vest s-a datorit proverbului ,,prost sa fii noroc sa ai,,am fost plecat de mai multe ori,(in vizita la sora mea-casatorit cu un fost mare mosier de orig.neamt)pana am ramas .E mult de spus,daca vreti putem vorbi pe ,,mess,,Ref.la sora mea ,22 ani mai mare data afara din apartamentul ei in 1945 findu-i rechizitiont (nu confiscat) de Armata de Eliberare .Sunt ultimul din familie,,ailalti au plecat in alte ,,vesturi,,.Ref.la plecarile mele in vest (mai sus) nici nu stiti ce inseamna sa ai un colleg dusman si necalificat."Datii drumul lui asta ca e pampalau se intoarce"Odata ramas aici a durat 2ani si 8 luni pana mi-au venit copii si familia..Lagar si alte umilinte in Lumea Libera.Sef de Lagar ,,antrenorul dela A.S.Armata-Ploiesti(hambal).tot ochi albastri.La politie aici tot unul din RO tot ochi albastri--ce ati vrea Dv. sa-mi schimb ochii,oare numai tiganii nu au fost secu....Din punctul asta de vedere cred ca sunteti rau intentionat.Daca Dv. urmariti ce scriu romanii i-mi dau seama cu ce va ocupati si ce culoare de ochi aveti.Daca bunicul meu a murit pt independena RO. un unchi nu s-a mai intors din Ucraina,daca fratele cel mai mare nu a vrut sa-si aminteascacum a fot pe front,daca mama avea 9 ani la rascoala din1907 si a fost de mica sluga la evrei pna la casatorie,cu ocupatia pe cre v-ati ales-o a-ti putea sa va da-ti seama dece scriu asa si ce am trait eu si familia mea.In RO. si aici am lucrat in meseria mea(muncitor).Face-ti parte din acea comisie care urmareste pe romani cum vorbes si ce parei au, cei care l-au actionat in...pe Ilie Nastase ? Cu toate astea as prefera sa comunic cu Dv. pe net.mess.Obosesc cand scriu.Atunci si a acum eu am preferat sa fiu umulit in vest decat in tara mea.Si inca ceva plecasem cu gandul sa ajung in Canada cat mai departe de RO. dar,alti ochi albastri m-au inpedicat...Daca mai scriu cred ca innebunesc si unele amintiri i-mi fac rau. (in RO. am muncit 25 de ani-in Buc.) -Gelu-


  10. Anonim Says:

    ....Anpnimul 3-Gelu- Domnule Olteanul cum sa interpretez amenintarea Dv.ca ce mi.ati spus suna la fel cu ca ce faceau cei cu ochii albastri,s-a schimbat culoarea ochilor dar meseria(obiceiul securist)e acelasi .Santeti f.tinar nu merita ce faci.Aia spuneau :,,bratul nostru e lung,, acum aplicati alte metode ,,democratia infricosarii,,..Primiti bani ca revolutionar....Pe net din declaratiile unor participanti spun ca cei care au comandat Lovitura de Stat le-au promis recompensa si alte facilitati tuturor...pe viata..


  11. Anonim Says:

    http://devanewyork.blogspot.com/


  12. Olteanul Says:

    Domnule Gelu,

    Felicitari! Din pacate nu mai pot continua sa scriu aici, deoarece m-ai deconspirat. Sunt un evreu ungur care lucreaza pentru serviciile secrete, urmarind ce scriu romanii pe net.
    Acum, datorita vigilentei dumneavoastre, va trebui sa-mi schimb serviciul...
    Si ca sa fie marturisirea completa, sunt jumatate negru! E drept ca jumatatea asta mi-a purtat noroc.
    Copil fiind, am fost la rau odata cu un prieten, sa inotam, intr-o vara... Apa mare si curenti puternici. Era cat pe ce sa ne inecam amadoi. Am inceput sa strigam AJUTOR, AJUTOR! La un moment dat valurile ne-au inghitit. Cand mi-am revenit, am auzit ca prin vis o voce: "Ce ai facut ba nenorocitule? L-ai salvat pe ala negru!" Apoi am auzit o alta voce: "Lasa ba, ca ala alb poate era ungur".
    Asa a murit prietenul meu Popescu Vasile!

    Sunt foarte tentat sa va continui exemplul personal, si sa incep si eu sa-mi impartasesc viata, dar am "rapit" prea mult spatiu de aici, spatiu care ar fi trebuit sa fie dedicat comentariilor referitoare la calitatea documentarului de mai sus (aceasta pagina de web fiind despre filme).

    In alta ordine de idei, nu v-am amenintat cu nimic, iar daca cititi cu atentie cele scrise de mine mai sus, in special partea cu "daca cineva are interesul sa o faca", puteti sa va linistiti, nimeni nu are interesul sa o faca...

    P.S. In partea drepta a celor scrise de noi, e o lista cu filme. Unele dintre ele sunt extraordinare, si merita vazute. Puteti sa dati click pe ele cand va plictisiti. Nu o sa va recomand nici un titlu, dar daca sunteti perseverent, o sa le vedeti si pe "alea bune".


  13. Olteanul Says:

    Domnule Gelu,

    Lasand la o parte tonul meu putin ironic si de pamflet din postarile anterioare, va pot recomanda niste materiale despre "adevarurile" mai putin spuse ale lumii in care traim. Din pacate nu stiu daca o sa le gasiti traduse in limba romana, dar merita sa incercati:

    Autor Jesse Ventura, fost guvernator al statului Minnesota, SUA are cateva carti scrise despre teoriile conspirationiste cu privire la istoria statului american. Foarte interesante si pline de fapte care nu au fost explicate de catre guvernul american. Va rog sa nu va speriati de numele lui real (James George Janos) care suna putin unguresc, omul nu-i apara pe unguri cu nimic.
    Referitor la evenimentele din 11 Septembrie exista pe internet o serie de documentare care se numeste "Loose Change", adica "maruntis, bani putini" in limba romana. Aceste documentare prezinta fapte reale si intrebari pertinente referitoare la evenimentele respective.
    Un alt cuvant pe care puteti sa-l cautati pe internet este "Illuminati", o grupare care se zice ca este in spatele crearii "Noii Ordini Mondiale".
    Bineanteles "New World Order" ("Noua Ordine Mondiala") este un alt subiect care merita cautat.

    Sanatate si o zi buna!

    PS Inca odata, punctul meu de vedere este ca nu trebuie sa caracterizam o natie intreaga doar prin prisma faptelor comise de niste indivizi. Cine se face vinovat de o crima trebuie sa plateasca, in conformitate cu legile in vigoare. Din pacate Transilvania este si va ramane un subiect delicat. Sper numai sa invatam din istoria vecinilor nostri de la sud-vest si sa nu repetam greselile lor, care au fost facute cu ajutor "din afara". Masele pot fi manipulate foarte usor, iar o parte a presei "libere" face o treaba excelenta in privinta asta. De aceea faceam referire mai sus la imnul compus de Anton Pann.


  14. Anonim Says:

    Domnule Olteanul,
    ...va multumesc,sa va mearga bine.
    multa sanatate. Gelu


  15. Anonim Says:

    Ieu unu nu doresc moarte tuturor ungurilor ci doar sa aflu atata pentru ce au comis aceste crime si daca pot dormi noaptea stind ce au facut ?


  16. Sorin Says:

    Domnilor,

    Noi Romanii iertam, dar nu uitam.
    Chiar daca Armata Romana ar fi primit ordin, nu ar fi tras in copii si femei in orice razboi vreti dvs. Oare militarii unguri de au facut-o?! daca nu aveau acea ura in sange?!
    Noi, NU avem de ce sa purtam ura, deoarece Ungaria NU va mai avea Ardealul nici o data, sau doar cand n-or mai fi romani in viata.
    Bafta, Dumnezeu sa-i ierte...si noi sa NU-I UITAM !


  17. Olteanul Says:

    Bravo Sorin,

    In sfarsit un comentariu pertinent si de bun simt!

    Dumnezeu sa-i ierte!


  18. Anonim Says:

    Sunt nascut si crescut in judetul Harghita, roman din mosi - stramosi.
    Am crescut alaturi de maghiari si niciodata nu am avut resentimente unii fata de altii.
    Nu ura fata de unguri ii va aduce inapoi pe cei masacrati si nici nu le va alina durerea celor care au supravietuit acelor cumplite vremuri!


  19. Olteanul Says:

    Citat din cartea "Viitorul pe Pamant ... Incotro?" de Aryana Havah, publicata in Romania, Editura Orfeu 2000:

    "Haideti ca incepand de astazi sa ne propunem sa fim mai buni, mai intelepti, mai ingaduitori, mai plini de lumina. Haideti sa incetam aceasta vendeta si sa intelegem ca nimeni nu are nimic cu noi si ca la randul nostru nu trebuie sa avem nimic cu nimeni. Noi suntem aici spre a invata lectia Omeniei, spre a demonstra ca suntem Oameni..."

    Cartea nu are legatura cu Transilvania, dar citatul mi se pare semnificativ!


  20. MaxWaffenSS Says:

    Salut eu sunt Roman sunt un Roman nationalist ...problema este ca , incercand sa gasesc un film Romanesc am dat peste prostiile unui presupus roman ...dar cred ca nu este caci daca ar fi fost ar fi simtiti focul din inima si ura fatza de ungurii astea care au intrat la ora acctula in parlament incerca sa fure pasnic ccea ce defapt ne apartine de multa vreme incercand sa fure inima locului , limba , traditiile Romanesti....mai are tupeu sa zice acest spurcat de oltean ca le da metivare ungurilor? cum sa dai o motivare la atrocitatile care au fost ? daca esti ungur ba prostule si ti-ai luat pseudonimul " Oltenu ; atunci sa tii minte de la mine . fereasca dumnezeu si maica domnului sa inceapa un razboi contra ungurilor caci iti spun adevarata ura porneste din moldova caci armata cea mai dura a fost facuta cu moldoveni fereasca dumnezeu sa vina moldovenii peste unguri caci ei a fost recunoscuti chear si de guvernul nazist da rautatea si cruzimea faptelor cu care au inaintat spre stalingrad.....vai vai vai o sa zica toti ungurii....eu nu accept ca un alt stat independent sa vina in TARA NOSTRA SFANTA ROMANIA sa ne invete sa traim , sa ne invete sa plecam capul , sa ne invete cum sa acceptam un inprumut care pe urma sa fim datori decenii si secole sa ramana pana si nepotii nostri indatorati....cum poti sa te ridici tu ca presupus roman sa spui ca aia era hortisti si nu unguri ...ei bine ba prostule sau sa ati zic pe nume bozgorule tine minte ROMANIA ESTE SFANTA SI CINE INCALA REGULILE nostre sfinte din care s-au ridicat atatea generali , scriitori , si s.a.m.d trebuie sa moara si nu asa cum erau omorati evreii pentru ca evreii sunt cei care l-au omorat pe hristos iar unguri sunt cei care au omorat Romani pasnisnici ..acesti unguri sobolani ca asa sunt ei trebuie sa intre intregi pe usa si poi sa ai vedem pe toti un singur Fum..un fum negru asa merita toti cei care acopera ura provenita din partea statului bozgorian...cand a fost meciu inpotrva echipei de fotbal Steaua ce mortii matii scandau ungurii? noi cei din moldova strigam cu ura dece oare nu eram noi acolo...caci daca eram noi aoclo noi moldovenii nu cred ca mai era vre-un bozgor intreg..nu ti-ar fi rusine inaptule sa vb asa ca hortistii erau simpli soldati si au facut ce treabuia citeste ceva istorie ...iar daca as fi la putere as nenoroci odaa pentru todeauna acesta istorie precum ca ungurii vor ardealul ardealul este al Roamniei nu al ungariei...prostule invata istorie invata sa vb romneste si sa stii ca noi romanii suntem un popor manios cu cei care incerca sa ne cotropeasca cu cei care isi ignora propria limba si sa nu mai zic de statul pe care al au ..tine minte asta ..nicodata unguri no sa capete ceva din sfanta Romanie.


  21. Olteanul Says:

    Mai Fănele,
    Duti matali la școală, șî mai învațî dulșa limba românească.
    Apoi, mai citești olecuțî de istorie (in special despre Basarabia șî Bucovina, pentru ca sunt mai aproapi di tine) șî ti mai lumineazî.
    După așeia, dacî ai înțăles șeva, poți citi și despre Transilvania.
    În drum spre școala, ai grijî să nu calși pi dânsu... Daca ai dubii despre dânsu, gustă-l șî ti lămurești!


  22. un alt moldovean Says:

    Si zisesi ca esti dastept, dupa care citasi din Aryana Havah, a? Pai ba Nila, rasfoiesti carti despre tot felul de elucubratii scrise de retardati care spala pe creier imbecili cu praz intre dinti si intre timp te proclami inteligent pe internet? Mai ai si tupeul sa-i faci pe altii imbecili, cand tu esti un dobitoc devorator de teorii ale conspiratiei si scriitori care vomita in cartile lor povesti despre extraterestri care au cucerit lumea? Crezi ca daca stii sa scrii corect in limba romana esti deasupra tuturor? Dobiboule! Hai sa-ti mai las niste citate din Aryana Havah, asa sa dormi bine: "In curand planeta va face un salt vibrational..."; "Romania este singura tara care are sapte chakre active. [...] Scopul lor nu-l pot spune, decat ca pamantul acestei tari exista de la inceputul Terrei. Tot aici au fost create primele fiinte, care apoi au plecat si au colonizat intreaga planeta" :)))))))), and so on and so forth. Nila, du-te spala-te pe dinti ca puti a praz de la tine din Caracal pana in cea de-a saptea chakra!


  23. Unknown Says:

    sa nu ne amagim cu formule naive. Ungurii sunt legati toti, intr-o adeziune organica si furibunda, pe o singura chestiune nationala, si aceasta este ura de veacuri impotriva romanilor, cehilor si sarbilor. Pe aceasta chestiune n-a existat in istoria lor divergenta intre magnati si asa-zisii lor democrati. De la cel mai mic si pana la cel mai mare, ei impartasesc cu sinceritate nezdruncinata, una si aceeasi religie pagana: a distrugerii noastre…”
    (Corneliu Coposu, fragment din articolul „Si MADOSZ-ul vrea la guvern?”, aparut in publicatia „Dreptatea”, seria a II-a, nr. 40 din 11 octombrie 1944, pp. 1-3).


  24. Unknown Says:

    sa nu ne amagim cu formule naive. Ungurii sunt legati toti, intr-o adeziune organica si furibunda, pe o singura chestiune nationala, si aceasta este ura de veacuri impotriva romanilor, cehilor si sarbilor. Pe aceasta chestiune n-a existat in istoria lor divergenta intre magnati si asa-zisii lor democrati. De la cel mai mic si pana la cel mai mare, ei impartasesc cu sinceritate nezdruncinata, una si aceeasi religie pagana: a distrugerii noastre…”
    (Corneliu Coposu, fragment din articolul „Si MADOSZ-ul vrea la guvern?”, aparut in publicatia „Dreptatea”, seria a II-a, nr. 40 din 11 octombrie 1944, pp. 1-3).


  25. Olteanul Says:

    Răzeșule,

    Nu zisei că sunt deștep, nici nu m-am proclamat inteligent.
    Citatul pe care l-am scris mai sus nu are nimic deaface cu nici o teorie conspiraționistă (în cazul în care nu l-ai citit cu atenție, sau nu l-ai înțeles - dacă vrei ți-l pot și traduce).
    "so on and so forth", dacă ai uitat limba română, inseamna "și așa mai departe"...
    Inteligența nu se măsoara în numărul de înjurături aduse la adresa interlocutorului...
    Dacă nu ai știut până acuma, întotdeauna există mai mult de un punct de vedere.
    Chiar dacă unii cunosc traducerea lui "agreeing to disagree" din păcate foarte puțini înțeleg sensul.
    Mă intrigă faptul ca cei mai înfocați împotriva ungurilor sunt dintr-o zona a țării în care nu locuiesc unguri. Mulți dintre ei nu au văzut in viața lor un ungur față în față, cu atât mai puțin nu au cunoscut niciunul (if you know what I mean)!
    Ce am încercat să afirm pana acum, a fost faptul că nu toți ungurii vor să-i omoare pe români, nu toți oltenii mănâncă praz, nici că toți moldovenii sunt mai înceți la minte.
    Te rog să mă contrazici, sau nu :-)


  26. moldovean borat Says:

    Asta cu "nu toti oltenii mananca praz" nu pot sa o cred pur si simplu, poate doar cate un nefericit care are vreo alergie ciudata si sunt convins ca ala e exclus in doi timpi si trei miscari din societatea caracaleana. Despre mine pot sa-ti spun ca am fost si prin Cluj, si prin Targu Mures, iar de locuit locuiesc intr-un oras (nu din Moldova), unde procentul de maghiari este destul de ridicat. Nu ii urasc pe unguri in general, am prieteni de origine maghiara, am fost in Ungaria de cateva ori si este o tara ok cu oameni mai civilizati decat aici. Ce urasc eu este extremismul, iar manifestari precum spanzurarea craisorului nu le pot accepta, probabil daca as fi fost acolo in acel moment mi-as fi pierdut controlul. Masacrul horthyst este doar unul dintre motivele pentru care multi moldoveni ii urasc pe maghiari, restul argumentelor provenind dintr-o ura istorica, care incepe de la derapajele cu pretentii de acte de conquistadori ale neamurilor ce si-au petrecut viata cu pastrama sub șa si trece prin cele doua Razboaie Mondiale, toate aceste evenimente fiind soldate cu nenumarate victime de origine romana.
    PS - "inteligenta nu se..." > citeste-ti comentariile inca o data si fa-ti autocritica in privinta invectivelor si apoi mai vorbim de injuraturi (apropo, poate esti pocait si nu stii de fapt ce sunt alea injuraturi)
    PPS - "nici că toți moldovenii sunt mai înceți la minte" - nu stiu ce dictionar de generalisme ai, dar asta nu s-a spus niciodata despre cei nascuti in leaganul cultural - artistic al tarii. Poate vrei sa incerci placa cu nespalati, betivi, imputiti, violatori, criminali sau alte noutati de provenienta protevista.


  27. Olteanul Says:

    Spui ca urasti extremismul, dar agreezi cu cei care urla "moarte ungurilor" (desi ai prieteni maghiari si ii consideri mai civilizati decat romanii). Ma faci sa rad!

    Spunand despre cineva ca e idiot sau ignorant nu este injuratura, pe de alta parte (si aici citez din postul prietenului tau de mai sus) elevata expresie "mortii matii" poate fi considerata injuratura.

    Inca odata, domnule Borat, nu m-am exprimat nicaieri in postarile de mai sus cum ca as fi inteligent, si aici iti repet acest fapt a doua oara, poate nu ai citit cu atentie cele scrise de mine mai sus (nu pentru ca ai fi cumva mai incet la minte).

    Nu am extrapolat niciodata calitatile sau defectele unui sau unor indivizi la grupul sau natia din care acestia fac parte. Acum sunt nevoit sa citez din nou postul meu de mai sus: "Ce am încercat să afirm pana acum, a fost faptul că nu toți ungurii vor să-i omoare pe români, nu toți oltenii mănâncă praz, nici că toți moldovenii sunt mai înceți la minte." Cuvintele cheie sunt "nu toti" - din nou, nu extrapolez, adica nu aplic, prin analogie, "calitatile" unui individ la intreaga natie, sau grup, sau clasa sociala. (Again, not that you are a little bit slower!)

    PS - Citeste postarea "anonim, 4 februarie" de mai sus. Este o lectie de mult bun simt si inteligenta, a unei persoane care este mult mai indreptatita decat tine si prietenii tai sa aiba o parere despre Ardeal si maghiari.

    PPS - Dar, dupa cum spunea celebrul filozof Harry Callahan "Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks." fiecare e indreptatit la opinia personala!


  28. Anonim Says:

    Nu stiu de ce nu vad fotografii sau articole unde sunt prezentate cadavre, sau poze cu romani care au fost batuti cu "bestialitate" de maghiari. Stiti ceva, nici nu ma interseaza. Credtei ca armata romana nu a facut nimic rau oamenilor maghiari? -ba da. Au si ei sentimente neplacute facute de romani sau armata romana. Stiati ca Avram Iancu a fost platit de armata austriaca in 1848 sa omoara sate intregi locuite de maghiari? Acum in secolul XXI ambele locuitori ale oraselor satelor transilvanene au ceva negativ spus fata de trecut facute de maghiari si romani. Eu sunt maghiar si am foarte multi prieteni romani, si suntem bine si vom fii pana murim. Nu ar trebuii sa lasam sa ne convinga ura fata de vecinii prietenii nostrii numai pentru ca este maghiar sau roman.


  29. moldovean borat Says:

    Nu stiu de ce imi pierd timpul cu o persoana care abereaza. Nu agreez nici o persoana care uraste o intreaga alta natie, de orice nationalitate, religie, calibru intelectual ar fi si nu am afirmat nicaieri acest lucru. M-am enervat pentru ca folosesti graiul moldovenesc in mod stereotipic pentru a ataca un imbecil precum nazistul ala care a postat anterior, in loc sa incerci macar sa-i explici ce a gresit si de ce. Ceea ce te face pe tine un idiot ignorant, exact asa cum ii spuneai cuiva mai sus, pentru ca inteleg ca nu te deranjeaza termenii respectivi. Oricine este indreptatit la o parere, chiar daca iti convine tie sau nu, chiar si retarzii nazisti au dreptul sa spuna ce vor atat timp cat nu actioneaza in conformitate. Tot ce poate o alta persoana de rand sa faca este sa-l convinga ca nu are dreptate, iar daca individul sau grupul din care face parte decide sa actioneze, atunci putem doar sa-i anuntam pe altii indreptatiti sa-i bage la racoare etc. Folosind graiul care nu iti apartine intr-un mod stupid si ironic nu faci decat sa-i enervezi si pe altii, iar de aici interventia mea. Moldoveanul nazist s-a luat de tine personal fara sa fi folosit perfectul simplu, chiar daca asta s-a intamplat probabil pentru ca are 2 clase. Iar tu ai contraatacat lasand in urma reziduuri de xenofobie regionala, incercand sa pari amuzant. Am prieteni din toate zonele tarii si nu am pus niciodata inainte regiunea din care fac parte. Am cunoscut oameni tembeli peste tot in tara, sunt majoritari, dar fiecare regiune isi are si procentul (mic peste tot) de oameni inteligenti si rezonabili.
    PS - Citand o fiinta precum Aryana Havah mi-ai demonstrat ca nu ai cum sa fii intreg la minte, nu conteaza ce fragmentel ai rupt din opera ei de bolnav psihic.
    Adio!


  30. Olteanul Says:

    Simate "moldovean borat".

    Din anumite puncte de vedere nu esti cu nimic mai deosebit decat mine. Ti-au trebuit 3 posturi sa explici de ce te-ai enervat. Inteleg ca ai 2 motive:
    1. Pentru ca nu i-am explicat cu ce a gresit unui "imbecil precum nazistul...care are 2 clase" (citat din postul tau), si am folosit graiul moldovenesc.
    2. Pentru ca am citat din "opera" unui "bolnav psihic", ceeace ma face si pe mine sa nu fiu "intreg la minte".

    1. Pentru ca acel individ sa inteleaga, are nevoie sa studieze (sa mearga la scoala, sa depaseasca conditia de "2 clase" cum zici tu). Am folosit dialectul moldovenesc, doar pentru a ma face mai bine inteles de catre el.
    2. Daca as fi scris doar citatul, fara sa spun si de unde provine probabil ca nu te enervai, dar as fi facut ori un plagiat (daca imi asumam spusele), ori nu as fi dat credit cu buna stiinta autorului. In ambele situatii as fi gresit. Oricum eu nu am comentat in nici un fel stilul sau mesajul "operei" lui Aryana Havah, care vad ca iti e familiara ("opera"), ceeace in viziunea ta plina de intelepciune te face si pe tine o persoana bolnava pshihic, pentru ca si tu citat ceva scris de acelasi autor, daca nu ma insel, in primul tau post (deci ai citit "opera").

    PS - Citat din tine din nou: "Am cunoscut oameni tembeli peste tot in tara, sunt majoritari..." Aici tu jignesti o intraga Romanie, numind majoritatea romanilor "tembeli"...

    Adio!


  31. Olteanul Says:

    Anonim - 18 martie,

    Sunt total de acord cu tine, si asta am incercat sa explic inca din primul meu post aici.


  32. Motul Says:

    Este o lectie extraordinara de istorie de viata, ratiune si perseverenta. Ma bucur ca nu traiesc acele vremuri si ar trebui sa va bucurati si voi pentru ca asttfel de situatii pot sa termine si cel mai tare psihic al omului. Nu este vina maghiarilor ca intre fii lor sau nascut si criminali, si intre ai nostri sau nascut, putea sa fie invers dar romani intodeuna au plecat capul felul nostru de a fi ne-a facut sa fim o masa buna de exploatat, e crucea noastra si trebuie sa ne-o purtam, toti lideri nostri carismatici au murit tradati incepand cu burebista si terminand cu ceausescu. dar asta nu ne face slabi, pe noi muritori de rand, trasatura noastra a Romanilor usor influientabili buni la suflet cu toata lumea, aceasta este un blestem mai mult decat o calitate, sa nu credeti ca suntem cei mai slabi si altii... cei mai cei! si altii isi rusinile lor, de exemplu atila mare unificator hun a murit inecat in bautura. si exemplele sunt multe si de la noi si de lumea intreaga.eu sunt mandru de istoria mea asa cum e ea corecta sau nu pentru ca nu sunt grec sa vorbesc doar greceste sa nu accept alta limba nu sunt neamt sa ma cred superior nu sunt englez sa fiu neaparat conducator, nu sunt ungur sa fiu mandru evreu sa fiu hot, si exemplele pot continua sunt mandru ca sunt Roman sunt om bun dar rau de gura fara scoala dar imi place poezia, descult dar cu mainile curate. sa dea Dumnezeu sa nu traim ce au trait altii sa invatam din greselile lor si sa ne rugam pentru sufletele lor atat a celor care au murit dar mai mult pentru cei care au avut umbrita intreaga lor viata de grandomania si prostia unora dintre semeni nostri care intr-un oarecare moment al vieti puterea ii este de partea lui. imi pare rau pentru toti cei ce au suferit de pe urma invadatorilor romani maghiari turci rusi germani.


  33. Nonel Says:

    Un film DEOSEBIT ar trbui vizionat de neamurile mele !!!!!!!!! astept si eu (daca au)un film! In limba ROMANA !


  34. Nonel Says:

    Un film DEOSEBIT ar trbui vizionat de neamurile mele !!!!!!!!! astept si eu (daca au)un film! In limba ROMANA !


  35. Anonim Says:

    decat sa va certati airea, mai bine ascultati ce zice unul din personajele documentarului: "neamt, rus, ungur... tot om ii si ala"


  36. Anonim Says:

    Excelenta polemica domnilor..o singura mentiune la adresa lui "Olteanu":iarta-mi interventia dar,toate celelalte comentarii cu iz xenofob,mai mult sau mai putin stridente isi au clar izvorul din faptul ca in tara asta de mult timp noi nu mai suntem decat niste chiriasi..daca vei raspunde acestui post,te rog,nu te obosi nici macar o secunda in a ma convinge ca nu-i asa..fiecare dintre noi INCA mai are dreptul la o opinie;daca toti ceilalti,enumerati de tine,germanii,rusii,etc nu trebuie exterminati pentru ca s-au gasit cativa de-ai lor sa faca tampenii,ce ar fi sa vorbim aici,asa intre noi romanii de..tigani..sau sa zic romi?Din punctul meu de vedere,tigani,romi sau simple numere pe hartie,i-as extermina pana la ultimul..iar pe ala l-as impaia la Antipa,ca toti ceilalti romani,sa stie ca,cancerul nu este numai o boala,ci poate fi una dintre cele mari nenorociri intruchipate sub forma unei etnii;si,ca sa merg pana la capat,as face din treaba asta o misiune sfanta.Din nefericire,nu-i vina lor:nici a tiganilor,nici a ungurilor,etc..e vina noastra!!Sunt un popor slab,las,bolnav de nanism cronic si onanism peren!
    Unde esti tu Tepes Doamne?


  37. Anonim Says:

    mai oltene... noi suntem Romani din Transilvania , si am simtit pe propria piele cum e sa fie majoritate ungureasca. anonimul de mai sus ce a lasat comentul din data de 16. ian. 2011 ora 02.26 a spus un mare adevar. pentru tot ce au facut in Transilvania ar trebui spanzurati de podu din budapesta (ochi pentru ochi , dinte pentru dinte) daca ei ne-au calcat istoria , viata , principiile si demnitatea noastra ROMANEASCA in picioare vrem ca ei sa dispara de pe pamanturile noastre cu totul. chiar si din istorie daca s-ar putea. Mai am ceva mai oltene pentru tine, ca vad ca esti foarte sfatos. ce zici tu de trupele paramilitare din harghita si covasna??? macar stiai de ele? in ungaria este vreun ministru roman ? mai oltene ar fi mai bine sa taci si sa manci in continuare praz si sa bei zaibar, pentru ca atunci cand vei bea horinca sau jinars , atunci vei sti ca esti cu adevarat ROMAN. mai oltene ce sa iti mai transmit eu tie... voi mereu v-ati legat de noi Transilvanenii , ca suntem inceti si prosti dar voi sunteti rusinea Romaniei. noi ase prosti si inceti am facut si vom face in continuare lucruri brave. sunt cel mai mandru ca sunt Transilvanean si mi-e rusine ca sunt "neam" cu unii ca tine. SA TRAIASCA TRANSILVANIA !!! VIVA!!! VIVA!!!VIVA!!! MOARTE UNGURILOR DE PRETUTINDENI !!!!!


  38. periferiacapitalei Says:

    as vrea sa il cunosc pe olteanul... ca sa ii iau gatu'... daca are descendenti, desi nu are, as avea grija sa creasca intr-o alta maniera... ar fi pacat de ei, nu de alta... cat urasc moralistii astia virtuali !!! si, din pacate cunosc multi olteni, toti fiind zdrente, nici unul destept, toti plini de ei, nici unul integru, se pisa pe tine cand cazi in sant, ar fute-o si pe ma-sa in cur, numa sa nu o duca mai bine ca el, sau Doamne fereste sa devii vreun sef, cat de mic pe undeva, ca-ti pune olteanu vipere-n asternut. rasa proasta ce-a trait degeaba. tot va plac bozgorii, va doresc sa va cotropeasca putin, asa... ca voi nu prea stiti cum e... in afara de vreo cateva ture de turci prosti, voi ati stat cam linistiti... e pacat de voi... atata viata... un mic val de deces de glont si sabie cre-ca v-ar schimba perspectivele. multa muie, si multi unguri in case, in oltenia, de-a pururi terra-prosta !!!! vreau sa va cunosc pe toti, pe rand...


  39. Daniel Roxin Says:

    Buna ziua!

    Va propun spre postare, in calitate de realizator si producator, trei filme documentare:

    1. Razboiul parapsihologic - Dezvaluiri
    http://danielroxin.blogspot.com/2011/06/razboiul-parapsihologic-dezvaluiri.html

    2. Razboiul parapsihologic - Protectia psihica
    http://danielroxin.blogspot.com/2011/08/razboiul-parapsihologic-2-protectia.html

    3. Padurea Baciu, un Triunghi romanesc al Bermudelor

    http://danielroxin.blogspot.com/2011/02/padurea-baciu-un-triunghi-romanesc-al.html

    Postarea lor este gratuita. In situatia in care sunteti interesat(a) sa le posatati, aveti doua variante: a) sa folositi varianta de pe Youtube care este la o calitate buna sau sa va trimit filmele pe transfer pentru a le posta dumneavoastra in varianta care va convine.

    Astept un raspuns pe adresa: comenzi.danielroxin@yahoo.com

    O zi cat mai frumoasa!

    Cu stima, Daniel Roxin


  40. Anonim Says:

    o natiune fara minte ce santeti.da sant ungur si sper sa va vina mintea in cap.in cea ce priveste ardealul harta nu minte si puteti vedea ca ardealul apartine romaniei doar din sec 19.


  41. Anonim Says:

    sant ungur si vreau sa spun ca sant trist sa cred ca sa intamplat o nenorocire ca asta.On that day, some Hungarian troops made a 4 km detour from the Zalău–Cluj-Napoca route of the Hungarian Army and started firing at will on locals of all ages, killing many of them and partially destroying the Orthodox church. The official Hungarian sources of the time recorded that 87 Romanians and 6 Jews were killed, including the local Orthodox priest and the Romanian local teacher with his wife, while some Romanian sources give as many as 263 locals that were killed. Some Hungarian historians claim that the killings came in retaliation after the Hungarian troops were fired upon by inhabitants, allegedly incited by the local Romanian Orthodox priest, but this claims are not supported by the accounts of several witnesses. The motivation of the 4 km detour of the Hungarian troops from the rest of the Hungarian Army is still a point of contention, as it could not have been as a routine occupation manoeuvre. Most evidence points towards the local noble Ferenc Bay who lost a large part of his estates to peasants in the 1920s, as most of the violence was directed towards the peasants living on his former estate.

    By the accounts of some witnesses, not all soldiers were wearing full uniform and some of them were drunk. Also, some villagers claim to have recognised some of the young men as locals from Zalău. This might suggest that not everyone in these Hungarian troops were operating under the jurisdiction of the Hungarian Army.

    According to some historians, several Hungarian inhabitants of the village tried to stop the massacre, but they were themselves chased and beaten. About 200 locals were rounded up and pushed towards a cliff, where they were to be machine-gunned. However, they were let go after the retreating Romanian Army, stationed nearby at Poarta Sălajului, Sălaj, threatened to intervene.


  42. Anonim Says:

    "ungurul"Maghiarii din Transilvania intrată sub stăpânirea Ungariei au întâmpinat cu satisfacție hotărârile Dictatului de la Viena, sperând că la finalul războiului Hitler va acorda lui Horthy întreg Ardealul.[16] Mulți etnici maghiari au participat alături de militari la masacrele împotriva populației românești. Aceștia au devastat, profanat și dărâmat din temelii biserici românești – în secuime mai ales – au jefuit și incendiat casele românilor ori au maltratat și uciși “vlahi”. Nu au lipsit însă, ce-i drept în puține cazuri, și localnici unguri care s-au implicat în salvarea unor familii de români. Printre aceștia este cunoscut cazul lui Gall Iosif, care a salvat de la moarte mai mulți ardeleni în timpul masacrului de la Treznea. O altă mărturie în acest sens este și aceea a lui Gavril Butcovan, unul dintre supraviețuitorii dramei din comuna Ip, Sălaj:[4]
    „Trebuie să vă mărturisesc adevărul până la capăt. Nu toți consătenii mei au pactizat cu criminalii horthyști. Au fost și maghiari care au sărit în apărarea familiilor de români, punându-și prin acest gest viața în pericol. Astfel au fost salvați din mâna ucigașă a horthyștilor cel puțin 3 familii de români. Cu siguranță, dacă acțiunea criminală ar fi avut loc ziua, ar fi fost mult mai mulți care ar fi sărit în ajutorul nostru, al românilor, și în mod sigur numărul celor uciși era mult mai mic.”

    Au existat cazuri în care localnici unguri au căzut jertfă alături de români. Unul dintre acestea este cel al slujitoarei Juhász Sarolta din Mureșenii de Câmpie, care a fost ucisă împreună cu întreaga familie a preotului Bujor.


  43. un taran Says:

    Sincer sa va spun , nici nu am apucat sa vad filmul. Am citit insa postarile voastre. Imi pare rau sa vad ca romanii, olteni sau moldoveni borati, transilvaneni sau perifericii Bucurestilor, inca nu au ajuns la un consens...Ne incalzim usor cand suntem provocati de "olteni" semidocti si provocatori, curajosi doar din spatele tastierei. E usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune...
    Nu cred ca tara asta a trait si rezistat datorita pacifismului arborat de gagautii moderni si gusatii academiilor din baruri si terase, a conceptului de globalizare sau multiculturalitatii declamate de pseudointelectuali sau jurnalisti ratati, moralisti virtuali cum bine spunea un alt participant la discutie..Romanii, sedati de anii de comunism, comunism ce inca ne mai invaluie chiar daca sub alte forme, au uitat cine au fost dar mai ales cum au ajuns acolo: sute de ani de suferinte si lupta! Da, de lupta care acum ni se pare un sacrilegiu sau o ilegalitate, un act antisocial! Nimeni nu ia atitudine impotriva acestor manipulari si, sistematic, ni se induce ideea ca am comite cine stie ce infractiune daca vom incerca sa ne aparam identitatea, istoria, vatra noastra!
    Vom fi noi moldovenii mai inceti sau cu limba lata, dar mereu ne-am aparat drepturile , chiar daca timpul si interese straine au facut facut sa fim divizati, ne-am muncit pamantul si trait viata moldoveneasca asa cum am crezut noi si nimeni nu ne poate lua asta... Dar sa sustii ca nu trebuie sa lupti, in numele "nobilei" idei de civilizatie globala si multiculturalism, e o injurie adusa poporului roman! Daca strabunii nostrii cedau, precum unii dintre urmasii lor , comoditatii si vietii usoare, astazi, poate, am fi vorbit ungureste, turceste, poloneza, rusa...De ce nu pot sa imi apar tara sau sa-mi razbun rudele sau prietenii? E necivilizat? Suntem cruzi sau xenofobi? Uitam foarte des fondul problemei, ne axam pe estetica formei, ne lasam influentati de curentele efemere, politicianiste, de spiritul de turma bolnava si suicida. A lupta este nu doar un drept, ci si o obligatie fata de noi si predecesori.Sa dea Dumnezeu sa putem pastra ce au realizat acestia!
    Putini sunt aceia care stiu sa navigheze printre dogme si concepte fara a fi "molipsiti" de principii ce ne sunt straine ca popor sau univers domestic. Am fost intoxicati religios de Biblie, a trebuit sa plecam capul , sa purtam lanturi, sa evitam sabia, am fost inselati si batjocoriti de "civilizatori"occidentali, eram "rusinea" Europei medievale si moderne pana la sosirea lor,si totusi rezistam in pofida acestora si a multor alte piedici. Iar drept pedeapsa trebuie sa ascundem sub pres indignarea si spiritul combativ, nu suntem demni de asemenea sentimente inaltatoare, rezervate unor popoare sau etnii care au stiut doar sa distruga si sa suprime sentimentul national romanesc, au incercat prin violuri si torturi sa suprime spiritul, iar in ultima instanta si ca ultima optiune sa ucida trupul. Nu trebuie sa vina nimeni sa-mi spuna ce trebuie sa simt ,cand si cum, asa ca acelor romani degenerati nu le doresc sa le intre ungurii in casa si in batatura, ci sa-i ajunga propriile vorbe si concepte, sa-si traiasca clipele de deznadejde prin prisma propriilor convingeri infirmate de realitaea cruda!


  44. Anonim Says:

    Ce natie deosebita suntem....


  45. Anonim Says:

    Am vizionat acest documentar,si cred ca trebue sa se faca dreptate poporului roman,prin tragerea la raspundere a statului maghiar ca acesta sa plateasca pentru crimele odioase savarsite de conationali lor.Daca vom acepta in continuare ca trebue sa uitam trecutul de dragul UE INSEAMNA CA CEI UCISI DE MAGHIARI IN ANUL 1940, VOR RAMANE MORTI PENTRU TOTDEAUNA ....DESTPTATIVA ROMANI CA_ATI DORMIT DESTUL .


  46. Anonim Says:

    La fel ca multi alti in sufletul meu exista o ura fata de cei care ne-au cotropit, DAR, omenia care ne caracterizeaza ca si popor trebuie sa iasa la iveala si cel mai bun exemplu este domnul din acest documentar, care desi a trait acele atrocitati priviti ce atitudine are (min 27:15)...."Noi nu suntem oameni ca sa omoram, oameni, si ca-i maghiar, rus, neamt, tot om si ala, numai trebuie SA AI SUFLET" ....de la ei avem de invatat ceva in viata asta!!!!


  47. Anonim Says:

    La fel ca multi alti in sufletul meu exista o ura fata de cei care ne-au cotropit, DAR, omenia care ne caracterizeaza ca si popor trebuie sa iasa la iveala si cel mai bun exemplu este domnul din acest documentar, care desi a trait acele atrocitati priviti ce atitudine are (min 27:15)...."Noi nu suntem oameni ca sa omoram, oameni, si ca-i maghiar, rus, neamt, tot om si ala, numai trebuie SA AI SUFLET" ....de la ei avem de invatat ceva in viata asta!!!!


  48. Anonim Says:

    am impresia ca acest domn oltean sau cum io mai zice ar trebui sa se mute an ungaria nu sa arunce cu noroi an memoria acelor oameni iar putea fi rusine


  49. Anonim Says:

    acelui ungur care zice ca ardealu ai a romaniei numa din secolu xx ma desteptule tu stii cand ati venit voi an campia panona voi santeti toti niste adunaturi fugariti de toti iar pentru cultura ta citeste istoria sau dute si te spanzura nu vb ce nu stii


  50. Anonim Says:

    tsoSuntem fiinte umane toti. Eu am vazut o multime de unguri si romani traind impreuna fara ura , se inteleg foarte bine, doar politica baga rica din cind in cind, caci altfel,toate bune.rasismul nu-si mai are rostul in zilele noastre. ce-ar fi sa descalificam pe toti care au participat la maltratari? TREBUIE sa punem in aplicatie , mai mult ca oricind,INTELIGENTA si mai ales DRAGOSTEA fata de apropiatii nostri, Cu totii.


  51. Anonim Says:

    VLAD TEPES MIHAI VITEAZU ar rezolva problema pt ca si pe ei i au rezolvat


  52. Anonim Says:

    pentru olteanu:
    era timp de pace si au venit inarmati.
    era o armata organizata care reprezenta o tara. asa e oltene ?
    toata armata a facut la fel nu doar cativa indivizi. deci aveau deplinul acord pentru tot ce au facut din partea natiunii pe care o reprezentau.
    si s-au "luptat" cu cine ? tarani neinarmati, batrani, femei si copii.


  53. cosme_vrlu2005 Says:

    "Olteanul" sigur nu e oltean. Probabil ca asa cum a presupus unul dintre "anonimi" este ungur sau evreu sionist.
    MIHAI VITEAZUL a fost oltean si a fost roman adevarat.

    NICOLAE CEAUSESCU a fost oltean si tremura bozgorii de frica lui.

    "Olteanul" probabil ca e un pseudonim creat special ca sa instige romanii intre ei.

    Fratilor provocari au fost si vor mai fi.

    Noi insa nu trebuie sa ne lasam manipulati ci trebuie sa avem mereu in minte binele neamului nostru.


  54. Anonim Says:

    Catre Ungurul care crede cu Ardealul nu e al Romanilor:Puhoaie de Romanii nu au napadit niciodata teritorii ce nu au fost stapanite dintodeauna de stramosii lor!, cum ati facut voi cu toti vecini vostri odata ce ati ajuns aicea!, nu am nimica impotriva Magiarilor, dar cei ce traiesc pe teritoriul Romaniei ar trebui sa fie mai responsabili ci attitudinea anti Romana! si sa se gandeasca ca geografic sint si ei "Romani" si au fost Lasati sa se aciuiasca in ardeal de catre Romani pt. ca Romanii nu sant ca voi!,sa fi antiroman in inima Romaniei e ca si cum ti-ai da foc la casa!, avis tuturor celor ce fac cctiuni impotriva Romanilor!!!
    Ar trebui sa va recunoasteti Crimele oficial si sa cautati iertare si impacare !, doar asa "poate" exista un viitor comun cu voi ca Minoritate emigranta pe teritoriul Romaniei, respectati pamantul si oameni Romaniei ce vau "gazduit" si vau primit si pe voi aicea!, doar si voi santeti Romani nu?; sau nu santeti!


  55. Anonim Says:

    fRATI ROMANI ! ARDEALUL ESTE SI VA FI AL NOSTRU AL ROMANILOR !!!
    Ce s-a intamplat atunci NU se va repeta NICI O DATA , ARMATA ROMANA NU VA MAI PLECA !!!
    Aici am vazut un comentariu de la un individ care spunea ca Ardealul a fost al nostru abia din secolul 19...era bozgor, cel ce comenta asa ceva.
    Nu merit asa-i raspund, noi ROMANII NU VORBIM CU ANIMALELE...
    In rest DUMNEZEU SA BINECUVANTEZE ROMANIA SI NEAMUL ROMANESC !!!

    TRAIASCA ROMANIA MARE !!!

    Sorin


Caută filme romanesti

Actiune (15) Aventuri (37) Comedie (69) Crima (9) Documentar (28) Drama (82) Film istoric (26) Muzical (2) Pentru copii (13) Scurt metraj (15)
Cinemaromanesc.blogspot.com este absolut legal şi contine doar linkuri către alte site-uri de pe internet: , youtube.com, dailymotion.com, video.yahoo.com şi altele...
Noi nu găzduim sau uplodam nici un fişier video, media şi nu suntem responsabili pentru acurateţe, copyright, legalitate, decenţă sau alt aspect ce ar putea conţine pagina noastră. Daca aveti orice problemă legală va rugăm contactati site-urile care hosteaza aceste fisiere.

Pagina noastră nu gazduieste nici un film, noi doar căutam şi colecţionam filme de pe internet. Scopul nostru este promovarea filmului românesc. Filmul românesc trebuie să ajungă în casele tuturor românilor!

free counters