Pentru a-si linisti copilul care plangea, un imparat ii promite ca-i va darui tinerete fara batranete. Ajuns mare, fiul de imparat isi paraseste parintii si pleaca in lume sa caute ceea ce i se fagaduise. El ajunge in cele din urma la hotarele imparatiei tineretii fara batranete unde, pentru a fi primit, trebuie sa aduca trei obiecte magice: un spic, un mar si o cheie. Dupa multe peripetii fiul de imparat indeplineste poruncile si se casatoreste cu printesa acelor tinuturi, devenind si el nemuritor. Dar...
Premiul special al juriului decernat filmelor pentru copii si tineret, Moscova - 1969;
Placheta de aur a Festivalului filmului de la Teheran - 1969;
Medalia de aur la Festivalul filmului de la Mar del Plata - 1969.
Regie: Elisabeta Bostan
Distributie: Carmen Stanescu, Margareta Pogonat, Emanoil Petrut, Anna Szйles, Mircea Breazu, Ion Tugearu
Premiul special al juriului decernat filmelor pentru copii si tineret, Moscova - 1969;
Placheta de aur a Festivalului filmului de la Teheran - 1969;
Medalia de aur la Festivalul filmului de la Mar del Plata - 1969.
Regie: Elisabeta Bostan
Distributie: Carmen Stanescu, Margareta Pogonat, Emanoil Petrut, Anna Szйles, Mircea Breazu, Ion Tugearu
Nu tin minte sa fi vazut filmul atunci cand a fost facut. Aveam doar vreo 8-9 ani. Ciudat, muzica o aud normal, in schimb orice voce e pe reverb pe tot parcursul filmului. Probabil asta a si fost intentia pentru a ilustra si sonor o lume fantastica. Iar vizual e o realizare de exceptie pentru vremea aceea. Si indrazneatza: Fat Frumos isi face cruce, ritualuri pre-crestine, o poarta ca templul de la Stonehenge. Cred ca am baut din apa dorului si a plangerii de m-am tot uitat la filemele astea.
Eu l-am vazut cand eram copil si de mai multe ori dupa aceea, cand a fost posibil. Un film minunat, care impleteste motive de cand lumea cu o viziune originala asupra basmului. Si cu adevarat curajos; ganditi-va numai la final, si daca ar fi acceptat astazi.
(Vocile erau normale si nu pe reverb.